FR Ryd: www.frryd.se | forum.frryd.se | karta.frryd.se | termo.frryd.se

Post Reply  Post Thread 
Pages (2): « First [1] 2 Next > Last »
Reklam - borde det sparkas på posten?
Author Message
Jonas Tull
Board Member

Status: Offline
Reklam - borde det sparkas på posten?

Det var ett tag sedan det satt någon "Nej tack till reklam"-lista uppe på RA21 där jag bor, detta till trots har jag under en längre tid varit besparad från sådana förolämpningar mot min upplysthet som konsument som reklamutskick innebär. I förra veckan damp det dock ner en större mängd av denna flerfärgsohyra till reklam som Posten slår in i ett pappersomslag och kallar "Svepet".

Hur tycker ni att "Nej tack till reklam"-listorna fungerar? Får ni reklam trots att ni skrivit upp er på listorna? Är det månne dags för FR Ryd att ta tag i saken och kräva en regelbunden uppdatering av listorna?

En ny lista i slutet av januari och augusti varje år i varje trappuppgång?

Jonas Tull, gamling
2007-02-26 13:28
Find all posts by this user Quote this message in a reply
adde
Junior Member

RE: Reklam - borde det sparkas på posten?

Vår som jag iofs inte kollat på ett tag är inte stor nog, dvs jag fick inte plats när jag flyttade in. Jag skulle hellre ha en ja och nej lista som är tydligare.

2007-02-28 02:11
Guest
Unregistered

tja jag bor på RA 15 och det är nästan samman sak här med, får reklam ibland och ibland inte, har haft nej tack till reklam hela tiden jag bort här. hatar folket på posten de fattar verkligen inte något alls =/

2007-03-18 11:20
Quote this message in a reply
Guest
Unregistered

Jag bor på BK8 och har en av stångåstadens "ingen reklam tack"-skyltar på min brevlåda, får trots det massvis med reklam.

Vi hade även tidigare en lista på personer som inte ville ha reklam, men den försvann mystiskt i höstas.

På tal om inget, räknas kyrkans religiösa propaganda som reklam?

/Joni

2007-03-28 20:49
David Pärsson
Administrator

Guest Wrote:
På tal om inget, räknas kyrkans religiösa propaganda som reklam?

Nix. Det ses som samhällsinformation, tillsammans med bland annat 3:an och politisk valinformation. Det sägs att man kan be att inte få sådan också, men jag är inte säker på huruvida det stämmer.

Vice ordförande, FR Ryd
2007-03-29 13:24
Guest
Unregistered

David Pärsson Wrote:
Det sägs att man kan be att inte få sådan också, men jag är inte säker på huruvida det stämmer.

Jag jobbade som tidigsutkörare, och vi var tvunga att leverera "samhällsinformation" till alla, även dom som sa att dom inte ville ha samhällsinformation. Det är postens skyldighet mot kommunen/staten då dom används som ombud.

Dendär 3an får man ju hela tiden.. ork.. bara att slänga direkt. Reklamen är väldigt varierande, oftast funkar det bra med ingen reklam på bk5. Värsta är väl pizzeriorna som spammar sönder hela trapphus med sina små skitlappar!

2007-04-06 10:07
adde
Junior Member

Nu verkar lappen på AL7 med ingen-reklamlistan va borta. Jag får det där jävla svepet hela tiden.

PS. Jag har er sopskyffelhemma, missar jämt era öppettider bara. Ni får tillbaka den så fort jag catchar er =P DS.

2007-06-05 00:51
Guest
Unregistered

Hej!

Jag bor visserligen i mänskoryd, men jag har samma problem.

Man kan förstå att Posten är skyldiga att leverera valinformation, men att man kan smita igenom genom att kalla sin reklamtidning för samhällsinformation är bara så fult.

Jag började med en enkel lapp på dörren, men då det inte hjälpte har jag tvingats sätta upp fler.
Gissa om jag fortfarande får reklam?

/ vitkor

2007-06-09 13:37
Guest
Unregistered

Haha, kan inte sluta skratta åt din dörr, klockrent :)
3:an och liknande borde få näringsförbud, de utnyttjar en lucka i lagen för att kunna pracka på oss reklam.

2007-07-30 21:48
stiligkrispigt
Junior Member

Vi var tvungna att leverera "regeringen" för alla, även de som sa att de inte ville regeringen. Värsta är väl pizzerior som spammas sönder hela trapphuset med sin lilla skit tvättlappar!

2008-12-15 17:46
Pages (2): « First [1] 2 Next > Last »
Post Reply  Post Thread 

[-]
Quick Reply

Image Verification
Image Verification Please enter the text within the image on the left in to the text box below. This process is used to prevent automated posts.

View a Printable Version
Send this Thread to a Friend
Subscribe to this Thread | Add Thread to Favorites

Forum Jump: