|
Grannproblem
|
| Author |
Message |
Guest
Unregistered
|
Grannproblem
Vad gör man åt grannarna?
Två(!) våningar upp spelar dom såpass hög musik att man vaknar på nätterna. Jag själv är van vid hög musik så det är riktigt ordentligt dom drar på, man hör sång och allt. Visst, några gånger var det ok för det är ju studentlägenheter och jag hatar att klaga då jag är likadan själv i viss utrstäckning men i höstas fick jag nog då dom spelade som dom själva ville mitt i natten vilken dag som helst!
Jag mailade studentbostäder om problemet, det blev tystare i några månader eller så inbilliade jag mig bara för jag fick aldrig svar från dom. Anyway, nu har dom börjat igen och jag får gå upp till dom några ggr i veckan mitt i natten för att ringa på klockan så dom blir tysta. Senast nu i natt kl 0400, en torsdagsnatt.
Jag har aldrig fått prata med dom då dom aldrig någonsin öppnar dörren, känner antagligen igen mig rätt väl också. Jag har hört från andra boende i andra delar av huset att dom också har problem med dom, och jag lider med grannen rakt under dom...
Vad kan jag göra, och vad skall studentbostäder göra?
//Josef, Bk5a12
|
|
| 2007-04-06 10:04 |
|
 |
Tobias Blom
Administrator
Status:
|
RE: Grannproblem
Hej Josef!
På Studentbostäders hemsida står följande:
5) Jag blir störd av min granne. Hur går jag till väga?
Det är alltid bäst att försöka prata med grannen för att finna en lösning. Om detta inte är möjligt eller inte ger resultat ringer du oss på telefon 013 - 20 86 60 så ser vi till att Du får prata med rätt person. Vid akuta störningar efter kontorstid ringer du Stångåstadsjouren på telefon 013 - 14 84 44.
FR Ryd kan tyvärr inte göra något annat än förmedla detta till Studentbostäder, och låta dem ta hand om problemet.
När det händer igen, ring jouren, och hör av dig om detta inte hjälper på längre sikt.
Tobias I. Blom, IT/Webb FR Ryd
|
|
| 2007-04-06 12:07 |
|
 |
Gustav Veide
Board member
Status:
|
Tobbe> Jag tror han har läst det där... 
Även om jag lider med dig så är det som Tobbe säger att vi som förening inte kan kontakta dina grannar. Det är bättre att du pratar med studentbostäder igen.
Jag personligen tycker att vi kan nämna detta för studentbostäder när vi träffar de nästa gång och höra oss för lite om vad de gör för att sätta stopp på problem som detta.
Vad tycker ni andra?
Edit: Såg att Tobbe hade skickat ett mail till studentbostäder. Så vi återkommer väl med lite info snart...
This post was last modified: 2007-04-07 14:28 by Gustav Veide.
|
|
| 2007-04-07 14:24 |
|
 |
Guest
Unregistered
|
Jouren har jag ringt flera ggr, och det hjälper ju. för stunden. men det är surt att alltid ha problemet och behöva ringa jouren flera ggr i veckan... Ska se om jag får tag på dom eller studentbostäder snart, annars dödar jag något.
puss och kram
//Josef
|
|
| 2007-04-13 16:26 |
|
 |
David Pärsson
Administrator
Status:
|