FR Ryd: www.frryd.se | forum.frryd.se | karta.frryd.se | termo.frryd.se

Pages (2): « First [1] 2 Next > Last »
Ny version av kartan över Studentryd
Author Message
Jonas Tull
Board Member

Status: Offline
Ny version av kartan över Studentryd

För närvarande arbetar styrelsen med att uppdatera kartan över Studentryd med tillhörande informationstext med allmän information om Ryd och FR Ryd:s verksamhet.

Kartbladet har en initial upplaga på ca 3000 exemplar och delas ut till alla nyinflyttade i Studentryd samt finns tillgängligt gratis på FR Ryds kansli och i cykelverkstaden.

I denna tråd kommer den senaste versionen av kartbladet att finnas så att alla kan komma med synpunkter och förslag innan den går till tryck.

Saker som skall fixas:
* Streck under husnummer med siffra 6 eller 9
//* Utplacering av kommande källsorteringshus//
* Revidering av markeringarna för fasta grillar
* Teckenförklaringen skall flyttas ner

Edit: 2007-05-10 - Ny uppdaterad version med källsorteringshus och alla Linslusens lokaler

Attached File(s)
.pdf File  infoblad-karta-20070510_wip.pdf (Size: 970.45 KB / Downloads: 410)
.pdf File  infoblad-baksida-20070510_wip.pdf (Size: 124.38 KB / Downloads: 331)

Jonas Tull, gamling

This post was last modified: 2007-05-10 15:23 by Jonas Tull.

2007-05-08 22:43
Find all posts by this user
Magnus Holmgren
Auditor

RE: Ny version av kartan över Studentryd

Vad är det för svarta runda saker på RA?
Busslinjerna är inte uppdaterade, men det är kanske ändå bäst att vänta på hösttidtabellen.

2007-05-09 00:37
Magnus Holmgren
Auditor

Nu kom jag på en sak till: servelinjerna på tennisplanerna ska inte gå ut i korridorerna...
Presentationen pratar om Kårservice i stället för SHGO.

This post was last modified: 2007-05-09 00:52 by Magnus Holmgren.

2007-05-09 00:42
Jonas Tull
Board Member

Magnus Holmgren Wrote:
Vad är det för svarta runda saker på RA?
Busslinjerna är inte uppdaterade, men det är kanske ändå bäst att vänta på hösttidtabellen.

De svarta runda är cykelsnurror, jag har inte riktigt bestämt mig om det är värt att märka ut dem eller ej.

Ah, se på fanken, jag har glömt linje 217. Eller är det något mer skumt menar du?

edit: 242 och 250 kan väl antas vara synnerligen ointressanta ur studentperspektiv :]

Magnus Holmgren Wrote:
Nu kom jag på en sak till: servelinjerna på tennisplanerna ska inte gå ut i korridorerna...
Presentationen pratar om Kårservice i stället för SHGO.

Haha, jag skyller det på konstruktören av kartan. :]  Åtgärdar båda ovanstående.

Jonas Tull, gamling

This post was last modified: 2007-05-09 11:05 by Jonas Tull.

2007-05-09 10:59
Magnus Holmgren
Auditor

Cykelsnurrorna tycker jag kan vara med, men de bör ha en annan färg, förslagsvis samma som förråden (turkos).

Det var linje 217 jag tänkte på, ja.

2007-05-09 13:53
Michael Carlsson
Board member

Jag har hittat lite mer att åtgärda.

Tvättstugan på RA är fyrkantig övriga är runda eller kanske åttkantiga, svårt att se.
Behöver inte cykelsnurrorna en egen förklaring, nu finns ingen förklaring på vad som avses. Man kan tro att det är ett förråd då färgen på förklaring stämmer, även om formen inte gör det.
Vill minnas att det finns en gästparkering vid Björnkärrsgatan 8 - 10 (tvättstuga 2). Det fanns en betalautomat där för en månad sen om jag minns rätt. Du har kanske annan information om den parkeringen? Har inte BK udda någon gästparkering?

Sen en fundering på varför vissa husnummer är upp och ner gentemot de övriga. Kolla på till exempel Alsättersgården, där har du lyckats att få numren åt tre (3) håll. Räcker det inte med två håll, eller måste numret alltid vara i ingångens riktning.
Du har tagit bort studentbostäders bytesförråd på RV262. Anledningen till det? Lägg gärna till det igen, men skriv att det är för att byta trasiga möbler etc.
Om du vill kan det skrivas "inga trasiga möbler" i texten till förråden på RC246 och RA1. Lägg till på baksidan att man går till RV262 och byter där eller om möbel är tung ringer till felanmälan.

Ska titta på baksidan och återkommer om jag hittar något där.
/Micke

2007-05-11 15:13
Jonas Tull
Board Member

Några snabba svar

Michael Carlsson Wrote:
Tvättstugan på RA är fyrkantig övriga är runda eller kanske åttkantiga, svårt att se.

Tvättstugan på RA är fyrkantig

Michael Carlsson Wrote:
Behöver inte cykelsnurrorna en egen förklaring, nu finns ingen förklaring på vad som avses. Man kan tro att det är ett förråd då färgen på förklaring stämmer, även om formen inte gör det.

Behövs det verkligen en egen färg? Det blev så många färger när vi introducerade den nya färgen för källsorteringshusen.

Michael Carlsson Wrote:
Vill minnas att det finns en gästparkering vid Björnkärrsgatan 8 - 10 (tvättstuga 2). Det fanns en betalautomat där för en månad sen om jag minns rätt. Du har kanske annan information om den parkeringen? Har inte BK udda någon gästparkering?

Har inte gått igenom den delen av Ryd än. Är det hela eller delar av parkeringen vid Tv-st 2 som är för automatbetalning?

Michael Carlsson Wrote:
Sen en fundering på varför vissa husnummer är upp och ner gentemot de övriga. Kolla på till exempel Alsättersgården, där har du lyckats att få numren åt tre (3) håll. Räcker det inte med två håll, eller måste numret alltid vara i ingångens riktning.

Numret i ingångens riktning brukar det vara på detaljkartor och jag tycker det funkar bra men kan mycket väl ändra mig om det är svårläst.

Michael Carlsson Wrote:
Du har tagit bort studentbostäders bytesförråd på RV262. Anledningen till det? Lägg gärna till det igen, men skriv att det är för att byta trasiga möbler etc.
Om du vill kan det skrivas "inga trasiga möbler" i texten till förråden på RC246 och RA1. Lägg till på baksidan att man går till RV262 och byter där eller om möbel är tung ringer till felanmälan.

Här undrar jag om det är tänkt att ha två förråd i stora ghettot även i framtiden? Har du fått några indikationer på om det är på gång en sammanslagning av de två inom en överskådlig framtid?

Tack för genomtitt och synpunkter!

Jonas Tull, gamling
2007-05-12 00:41
Michael Carlsson
Board member

Min fundering om tvättstugesymbolen var att varför är den på RA fyrkantig när de andra är runda.

Angående cykelsnurrorna, fattar folk att det är cykelsnurror som avses. Det kan gå att lösa genom att behålla färgen men att ha med den runda symbolen i förklaringen.

Gästparkeringen vid tvättstuga två är vad jag vet endast i första delen, kan vara så lite som en fjärdedel. Kan kolla upp det åt dig till på Måndag.

Har inte hört något om att slå ihop några förråd, tror dock inte att det sker under en överskådlig framtid. Om så sker lär 246:an ryka och inte 262:an. Något att fråga om på nästa möte med studentbostäder. För jag har faktiskt ingen aning om vad som sker med 246:an till hösten.

Angående husnummer vore det kanske bättre med att bara ha två håll, eller rent av bara ett håll om det nu går att lösa. Nu behöver man vrida kartan 180 grader om man inte klarar av att läsa upp och ner. Jag klarar av det, så för min del kan det vara som det är.

2007-05-12 20:40
Michael Carlsson
Board member

Har nu kollat upp gästparkeringen vid tvättstuga 2. Det är en gästparkering längs med hela björkärrsvägen, den sida som är mot husen är förhyrda parkeringar.

Micke

2007-05-14 17:51
Pages (2): « First [1] 2 Next > Last »

View a Printable Version
Send this Thread to a Friend
Subscribe to this Thread | Add Thread to Favorites

Forum Jump: