|
Dags för högre hastigheter?
|
| Author |
Message |
Guest
Unregistered
|
Dags för högre hastigheter?
Hej alla rydbor!
Har bott här några år nu och tycker bredbandshastigheten på 10 Mbit (halv duplex) börjar kännas lite snålt, speciellt i ett fibernät där största delen användare även är studenter på en större tekniskt högskola.
Kan ju inte säga att jag har något större behov av snabbare bredband, men det känns ändå som att vi ligger "lite efter" med nuvarande nätverk och skulle gärna lägga på en hundring i månaden för att få högre hastigheter.
Faktum är att man snart kan få både snabbare och billigare bredband via ADSL vilket verkar konstigt. Fungerar konkurrensen dåligt eller är det ingen som bryr sig längre?
Tycker FR Ryd borde lobba lite för snabbare bredband.
Jag vet att det är många som åtminstone vill ha möjligheten att uppgradera till snabbare hastigheter.
// En Viktor i studentryd
|
|
| 2007-07-30 21:25 |
|
 |
Guest
Unregistered
|
RE: Dags för högre hastigheter?
Håller absolut med :)
100Mbit i vettig hastighet borde krävas inom studentboenden, jag trodde vi skulle ligga i framkant när det gällde internetanslutningar..
|
|
| 2007-07-31 12:06 |
|
 |
Guest
Unregistered
|
Håller med fullständigt jag med!
Men hur gör vi för att få igenom något sånt? Utsikt som ska tjatas på eller?
Riktigt kasst att det bara är half-duplex också, det borde dom ju åtminstone kunna åtgärda.
|
|
| 2007-08-25 18:03 |
|
 |
Guest
Unregistered
|
Har Visit, kommer upp i ca 6 Mbit/s oavsett tid på dygnet så kan inte ha nåt med belastning att göra. Halv duplex på 6 Mbit/s dessutom. 10 Mbit/s ftw?
Mailat Visits kundtjänst och de tycker att min bandbredd är helt acceptabel, men inte jag :]
Kan inte FR Ryd ta upp detta med studentbostäder då de flesta studenter inte verkar särskilt nöjda med studentnätet?
|
|
| 2007-09-02 17:45 |
|
 |
Guest
Unregistered
|
http://www.utsikt.se/utsikt/linkoping/ny.../index.xml
Att få möjlighet till högre kapacitet på sin Internettjänst är det flera studenter som önskar. – Det här är en kundgrupp som är oerhört datavana. Vi är medvetna om att det finns önskemål om ännu högre kapacitet och vi ska försöka erbjuda detta i framtiden, avslutar Jörgen Svärdh.
Verkar inte finnas några planer för den närmaste tiden iaf... :(
|
|
| 2007-09-02 23:45 |
|
 |